B2B-yrityksen verkkosivut ja Inbound-markkinointi

b2b verkkosivut
Yrityksille palveluita ja tuotteita tarjoavan yrityksen verkkosivujen tulisi olla koko digitaalisen markkinoinnin keskiössä. Tällä tarkoitan sitä, että mielestäni B2B-yrityksen täytyy pystyä hyödyntämään sivustoa niin, että potentiaaliselle asiakkaalle tarjotaan sivustolla kiinnostavaa sisältöä:
– Sisällön tulisi olla osittain vapaasti saatavilla ja luettavissa, kuten tuotekuvaukset ja palvelukuvaukset, ratkaisut, blogit ja videot.
– Vaadi vierailijalta rekisteröitymistä osaan sisällöstä, joissa tarjotaan esim. tuotteen koekäyttöä (Freemium), tapahtumaan rekisteröitymistä (webinaarit), case-tarinat, tutkimukset ja raportit.
– Pidä sivusto päivitettynä, sillä ajankohtainen sisältö houkuttelee kävijöitä.
– Integroi sivustosi markkinointiautomaatiotyökaluun ja CRM:n, jolloin saat sivustolla vierailleista henkilöistä ja yrityksistä tarkempaa tietoa.
– Tee markkinointistrategia ja markkinointisuunnitelma seuraavaksi, joissa määrittelette selkeät tavoitteet ja budjetin markkinoinnille.
– Kohdista kiinnostavien yritysten päättäjiin ja palveluiden käyttäjiin markkinointikampanjoita, joissa ohjaa heidät sivustollenne tutustumaan sisältöön (lead nurturing).
– Kouluta myynti ja telemarkkinointi kontaktoimaan sivustolla vierailleet henkilöt.
– Varmista, että uudet liidit on kontaktoitu tarpeeksi nopeasti, tapaamiset sovittu ja seuraa tapaamisen jälkeistä etenemistä pipelinessa.
– Suunnittele myyntiprosessia tukevat markkinointitoimenpiteet.
– Kokeile ja testaa erilaisten viestien ja kampanjoiden tehokkuutta.
 
Autamme mielellämme teitä tämän kaltaisissa B2B-markkinointiprojekteissa. Ota yhteyttä ja keskustellaan asiasta +358 40 5032779.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.